2012. jan. 16.

Rob Thurman - Holdvilág

Alig vártam már, hogy megkapjam, de valamiért nem vitt rá a lélek hogy ezzel kezdjem az olvasást az új könyveim közül, de aztán...meggondoltam magam miután elolvastam az első bekezdést belőle.

Figyelmeztetlek, hogy enyhe spoiler veszély van a bejegyzésben.

Sztori: Niko és Cal sok mindenen mentek már keresztül. Az Auphe legyőzése után nehéz helyzetbe kerültek és hogy fenntartsák magukat piszkos munkákat kell elvállalniuk. Így keveredtek bele egy komoly slamasztikába, mikor egy csillagászati összeg reményében be akarták mocskolni a kezüket, de minden másképp alakult, mint gondolták...

Fhu gyerekek...én ezt teljesen imádtam, még az elsőnél is jobban. Olvastam pár embertől, hogy nem voltak teljesen elégedettek ezzel a kötettel, mert hiányzott belőle egy kicsit több a megszokott humorból. Én nem tudom te (igen, te, aki ezt a hülyeséget olvasod) hogy vagy ezzel, de én már az első oldalon röhögtem. A párbeszédek is sokkal pattogósabbak, pikírtebbek lettek nem beszélve arról, hogy jó pár helyen olyan átkozottul vicces helyzetkomikum alakult ki, hogy majdnem kifordultam a fotelból.

És most borulok először (képletesen) egy fordító lábai elé, mert el kell ismerni hogy nagyszerű munkát végzett. Néhány magyar mondatot még én se értettem teljesen első olvasásra, szóval kalapot (skalpot) emelek Takács Gergely előtt. :)
Viszont! Ha már ennyire dicsérgettem a fordítót, had áruljam el, hogy engem kicsit bosszant hogy kb vécé papír minőségű lapokra nyomtatták azokat az aranyat érő betűket...Na mondom...ha a többi is ilyen lesz és ha csalódom bennük...tudd hol a helyed pajtás.

Na, miután átestem ezeken a sorsfordító erejű rossz és jóindulatú megjegyzéseken ideje a könyvről is írni még pár szót.
Khm. Szóval kedves idegen (vagy ismerős?!) azért ajánlom figyelmedbe ezt itt fent (nézz a képre) mert nem csak szórakoztat de tanulhatsz is belőle, illetve hasznát is veheted azoknak a szellemes beszólásoknak amiket Cal és Niko vág egymás fejéhez. Amúgy szerintem ők nagyon jó testvérek, példaértékű mennyire szeretik egymást és hogy minden civódás ellenére saját káruk árán is megvédik a másikat, bármi történjen. Önfeláldozás, szarkazmus, segítőkészség, ez a pár szó tökéletesen jellemzi őket.

Egy szálat furcsállottam az egész könyvben. Még pedig azt, hogy Cal mi a francnak lett szerelmes?! MIÉRT? Jobb szeretem ha a főhős, ha épp nem egy romantikus könyv nyálas főszerepét játssza, még csak gondolni se merjen a szerelemre mikor még több kötet vár rá a háta mögött. Az első kötetben ilyenről szó se volt (talán egy iciri piciri vonzalom..esetleg) Biztosan túlreagálom ezt az egészet, de én nagyon megkedveltem Calt , és ha meg fog változni a személyisége, mert szeret valakit akkor csalódni fogok. Csak hogy kiálljak saját véleményem mellett inkább tovább erősíteném a két testvér közti köteléket, minthogy még kettőt beletegyek.

Még egy jó pont a könyvnek, hogy most sokkal több mitológiai lény volt benne, mint az előzőben, igaz némelyik lényt nem tudom sorolhatom-e ide. Sok olyan könyvet láttam már amik még a fáradtságot se vették hogy egy idegen fajt fűrészpor mentesen, normális tulajdonságokkal lássanak el.
Elég régóta szimpatizálok a farkasokkal (hála Maggie Stiefvater néninek) és örülök, hogy végre egy kicsit erőszakosabb oldalukat is bemutatták ezek a lények. Cerberus volt közülük az egyik legnagyobb meglepetés, nekem ő azt jelképezte, hogy 'hibásan' is elérheti valaki a céljait, de az a lényeg, hogy milyen eszközökkel teszi ezt.

Szóval, ha tetszett az első kötet és még pörgősebb, izgalmasabb, váratlanabb dolgokat szeretnél olvasni, szaladj el a legközelebbi boltba és vedd meg a Holdvilágot de azonnal.

Ui: ha valaki tudja mikor jelenik meg a következő rész magyarul, kérjem írja meg nekem. :)

5/5

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...